Basking in Reflected Glory and Blasting : Differences in identity management strategies between two groups of highly identified soccer fans

Abstract : This study examines in soccer fanzine two identity management strategies - BIRGing and blasting -- of two groups of highly identified soccer fans with allegiance to the same team. Results showed strong support for the BIRG phenomenon among both ultra fans groups but little evidence of the blasting phenomenon among either group. The implications of these findings are discussed in regards to social identity management among sport fans.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [14 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-univ-bourgogne.archives-ouvertes.fr/hal-00567624
Contributeur : A Cvt <>
Soumis le : mercredi 20 avril 2011 - 18:36:01
Dernière modification le : mercredi 21 août 2019 - 11:52:02
Document(s) archivé(s) le : jeudi 21 juillet 2011 - 02:27:23

Fichiers

JLSP_research_note_563_-1.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00567624, version 1

Collections

Citation

Iouri Bernache-Assollant, Marie-Françoise Lacassagne, Jomills Braddock. Basking in Reflected Glory and Blasting : Differences in identity management strategies between two groups of highly identified soccer fans. Journal of Language and Social Psychology, SAGE Publications (UK and US), 2007, pp.381-388. ⟨hal-00567624⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

187

Téléchargements de fichiers

903