The 1946 production of The Fairy Queen in Covent Garden: 'A Triumph of British music and Stagecraft'? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Revue française de civilisation britannique Année : 2013

The 1946 production of The Fairy Queen in Covent Garden: 'A Triumph of British music and Stagecraft'?

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Résumé

The 1946 production of Henry Purcell's Fairy Queen in Covent Garden was staged to mark the beginning of a new musical era. It was based on the unity of music, ballet and design, the symbol of an ideal social cohesion notably fostered by state patronage, and the partnership between Constant Lambert, Michael Ayrton and Frédérick Ashton was informed by the aesthetic agenda of the Romantic Moderns. However the failure to convey a successful sense of harmony reflects the tensions inherent to this transitional period.
La production de The Fairy Queen de Henry Purcell à Covent Garden en 1946 marque le début d'une nouvelle ère musicale. Fondée sur l'unité entre musique, dance et décor, elle symbolise un idéal de cohésion sociale, dérivant notamment du mécénat étatique, et illustre l'esthétique des Romantic Moderns à l'œuvre dans la collaboration entre Constant Lambert, Michael Ayrton et Frédérick Ashton. Toutefois l'absence de réelle harmonie du spectacle reflète les tensions marquant cette période de transition.
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Citer

Aymes-Stokes Sophie. The 1946 production of The Fairy Queen in Covent Garden: 'A Triumph of British music and Stagecraft'?. Revue française de civilisation britannique, 2013, vol. XVII (n° 4), pp.51-71. ⟨hal-00789832⟩

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