Visual exploration of face and facial expression in infancy: A qualitative approach of cognitive and social development

Abstract : This article proposes a methodological consideration for the use of "head free" eye-tracking systems, which allowed to extend this technique to the study of infant skills. It explores how the technological developments enable a more qualitative approach, which offers the possibility of considering "how" in addition to "how long" the infant looks at a visual scene, especially the scene of the face.
Type de document :
Article dans une revue
ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2016
Liste complète des métadonnées

https://hal-univ-bourgogne.archives-ouvertes.fr/hal-01565714
Contributeur : Csga - Université de Bourgogne <>
Soumis le : jeudi 20 juillet 2017 - 10:50:38
Dernière modification le : vendredi 8 juin 2018 - 14:50:16

Identifiants

  • HAL Id : hal-01565714, version 1

Collections

Citation

Jean-Yves Baudouin, Karine Durand, Robert Soussignan, Benoist Schaal. Visual exploration of face and facial expression in infancy: A qualitative approach of cognitive and social development. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2016. 〈hal-01565714〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

79