Déclaration d'Helsinki de L'AMM -Principes éthiques applicables à la recherche médicale impliquant des êtres humains ,
Learning to consult, 2007. ,
, Code de Déontologie médicale, 2017.
Télévision : la familiarité des publics avec leurs séries, Idées économiques et sociales,n°155, pp.26-31, 2009. ,
Medical dramas on television: A brief guide for educators, Medical Teacher, vol.35, issue.3, pp.237-242, 2012. ,
, The Medical Science of House, 2006.
House, M.D. vs. Reality: Fact and Fiction in the Hit Television Series, 2011. ,
Teaching medicine with the help of, Dr. House". PLOS ONE, issue.3, p.13, 2018. ,
Séries cultes et culte de la série chez les jeunes, 2014. ,
Teaching Medicine and Medical Ethics Using Popular Culture, 2017. ,
Outils et stratégies pour communiquer avec le patient. Edition Médecine et hygiène, 2010. ,
The Calgary-Cambridge Referenced Observation Guides: an aid to defining the curriculum and organizing the teaching in communication training programmes, In Medical Education, vol.30, issue.2, pp.83-89, 1996. ,
Du Raisonnement me?dical a?la de?cision partage?e: Introduction a?l'e?thique en me?decine, Paris: Med-Line e?d, 2003. ,
Teaching Communication and Professionalism Using a Popular Medical Drama. Literature And The Arts In Medical Education, vol.42, pp.25-27, 2010. ,
Consultation Models. In Learning to consult, pp.178-215, 2007. ,
Ethique et Morale, Lectures tome 1, Autour du Politique, 1999. ,
La pensée éthique contemporaine, 1994. ,
Décoder les séries télévisées, 2011. ,
Risques et enjeux de l'interaction sociale. Éditions Tec & Doc, coll. « Sciences du risque et danger, 2007. ,
, Dynamiser les pratiques éducatives avec les neurosciences. Lyon: Chronique sociale, 2017.
The Pedagogical Value of House, M.D.-Can a Fictional Unethical Physician Be Used to Teach Ethics?, The American Journal Of Bioethics, vol.8, issue.12, pp.16-17, 2008. ,
Using television shows to teach communication skills in internal medicine residency, BMC Medical Education, vol.9, issue.1, 2009. ,