Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Impacts of Covid-19 on travel intention for summer 2020: a trend in proximity tourism mediated by an attitude towards Covid-19

Abstract : This exploratory study examines the impact of the Covid-19 pandemic on the travel intention of French people (n = 655) for holidays in summer 2020. Qualitative results show demographic and generation differences in the intention to go on vacation caused by a combination of personal uncertainties due to the pandemic, compulsory state measures and travel bans. Using PLS-SEM, quantitative results indicate that influence of perceived risks and attitude towards Covid-19 led tourists to seek out greater proximity when considering vacation travel. The findings may help tourism managers apply proximity marketing strategies using more local and digital services during global health crises.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

https://hal-univ-bourgogne.archives-ouvertes.fr/hal-03584083
Contributeur : Crego - Université de Bourgogne Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mardi 22 février 2022 - 11:14:44
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 15:50:02

Lien texte intégral

Identifiants

Citation

Anne-Marie Lebrun, Roxane Corbel, Patrick Bouchet. Impacts of Covid-19 on travel intention for summer 2020: a trend in proximity tourism mediated by an attitude towards Covid-19. Service Business, Springer Verlag, 2021, ⟨10.1007/s11628-021-00450-z⟩. ⟨hal-03584083⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

12