Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Young people not in employment, education or training (NEET): the role of basic competencies

Abstract : A top priority for public policies at both national and European levels, young people who are not in employment, education or training (NEET) face a risk of exclusion that varies in intensity from country to country. While education level plays a central role in these situations, viewing them through the lens of basic competencies sharpens the focus. After all, the international data show that the same level of qualification does not guarantee the same level of competencies everywhere. How can these differences be explained? To what extent do these basic competencies protect young people from becoming not in employment, education or training regardless of their level of qualification?
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

https://hal-univ-bourgogne.archives-ouvertes.fr/hal-03601537
Contributeur : Bertille Theurel Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mardi 8 mars 2022 - 12:21:08
Dernière modification le : samedi 26 mars 2022 - 04:32:47

Fichier

T&E 154.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Licence


Distributed under a Creative Commons Paternité - Pas de modifications 4.0 International License

Identifiants

  • HAL Id : hal-03601537, version 1

Collections

Citation

Jean-François Giret, Janine Jongbloed. Young people not in employment, education or training (NEET): the role of basic competencies. Training & Employment, Centre d'Etudes et de Recherches sur les Qualifications (Céreq), 2021. ⟨hal-03601537⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

19

Téléchargements de fichiers

4